Subject: Infopäeva küsimus
From: "Marit Isakannu" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Wed, 19 Jun 2024 09:16:21 +0300

Tere!

Vabandame vastuse viibimise pärast. Vastame siinkohal infopäeval tekkinud
küsimusele mutageensete ravimite märgistamise osas.

Vastavalt määrus nr 19 „Ravimite säilitamise ja transportimise tingimused
ja kord“ § 21 lg 3 p 5 tuleb ohtlike ravimite rühma kuuluvad
tsütostaatilised, reprotoksilised ja mutageensed ravimid säilitamisel
füüsiliselt eraldada ja asjakohaselt märgistada (võib märgistada ka ravimi
säilitamise koha). Antud nõue on ellu kutsutud, sest nende ravimite
ebaõige käitlemine kujutab potentsiaalset ohtu nii käitlejale kui ka
keskkonnale.

Ohtlike ravimite säilitamine peaks olema koondatud võimalikult ühte kohta
ning säilitamise koht peab olema märgistatud, näiteks Euroopas tunnustatud
kollase käe või muu asjakohase ja käitlejale selgesti mõistetava
ohutusalase märgisega. Ohtlike ravimite käitlemise soovitused on esitatud
Euroopa Komisjoni juhendmaterjalis „Guidance for the safe management of
hazardous medicinal products at work
<https://ec.europa.eu/social/main.jsp?langId=en&catId=89&newsId=10564&furt
herNews=yes&> “.

Loodame, et see vastas Teie küsimusele.

Lugupidamisega

Marit Isakannu

Ravimiamet

Järelevalveosakond

inspektsioonibüroo inspektor

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Paldiski mnt 81

10617 Tallinn

 <http://www.ravimiamet.ee/> www.ravimiamet.ee

Selles e-kirjas sisalduv teave (kaasa arvatud manused) on mõeldud
ametialaseks kasutamiseks ning seda võivad kasutada vaid e-kirja
adressaadid. E-kirjas sisalduvat teavet ei tohi ilma saatja selgelt
väljendatud loata edasi saata ega mis tahes viisil kolmandatele isikutele
avaldada. Juhul, kui Te olete saanud käesoleva e-kirja eksituse tõttu,
teavitage sellest koheselt saatjat ning kustutage e-kiri.
This e-mail and any attachments transmitted may contain confidential and
privileged information.  If you are not the intended recipient, please
notify the sender immediately by returning the e-mail and permanently
deleting what you have received. Any dissemination or use of this
information by a third person without permission is prohibited and may be
illegal.